Verdeeld in groepen

VERDEELD IN GROEPEN


Kinderen leren veel van elkaar als ze daar de kans toe krijgen. Verschillende leeftijden samen in een groep biedt hiervoor een rijke kans voor groot en klein.


Wanneer merken we een kloof en wanneer maken kinderen een sprong?

Welke leeftijden sluiten goed bij elkaar aan?

Hoe zetten we kinderen bij elkaar zodat ze zich goed voelen en leren alle kansen krijgt?

De verdeling van de klasgroepen ziet er net iets anders dan in de meeste scholen.


groep 1: instappers, kinderen van eerste en tweede kleuterklas


groep 2: kinderen van de derde kleuterklas en het eerste leerjaar.

Kinderen van een eerste leerjaar krijgen nog veel kansen om spelend te leren. Derde kleuterklassers zijn soms eerder toe aan een volgende stap: bezig zijn met ontluikende geletterdheid, dieper ingaan op rekenen, onderzoeken naar een hoger niveau tillen.


groep 3: leerlingen van tweede en derde leerjaar


groep 4: leerlingen van vierde, vijfde en zesde leerjaar


Er zal veel groepsoverschrijdend gewerkt worden in ateliers, zodat kinderen van alle leeftijden de kans hebben om samen te werken. Zowel sterktes van kinderen, leerkrachten en ouders worden hierbij ingezet.